Tere päevik! Ehk dialoog iseendaga.

[ux_image id=”2475″]

Vigade parandus paberil

Artikkel ilmus ajakirjas Buduaar märts/aprill 2019
Tekst: Triin Tisler
Fotod: Birgit Varblane, Sven Nuum

„Sellises vormis päevikuni naguseda täna teen, jõudsin alles mõned aastad tagasi. See oli aeg, mil õppisin EKA kunstiteaduse magistris, kuulasin väga palju erinevaid loenguid ja olin üldse maailmale avatud,” meenutab GraceFiti asutaja ja treener Shalini Mody (31).

Esimene päevik

Toonane päevik oli kingitus õelt. Seda kaunistas Andy Warholi repro sõnumiga: The world fascinates me. „See võtabki ideaalslet kokku tolle aja – tundsin, et mõtteid, ideid ja tundeid on palju ning et need oleksid korrastatud ja selgemad, panin nad kirja,” räägib naine, kes on päevikut pidanud teismelise east saati.

Hommikul kirjutan oma hinge jaoks, igal õhtul aga päeva kokkuvõtte ja järgmise päeva plaani.

Täna on Shalinil kaks erinevat päevikut ja need on kõigile kättesaadavas kohas. „Keegi mu ümber lihtsalt ei kuritarvita seda usaldust. Esimene märkmik on tööga seonduvatele teemadele. Mõtlen ja planeerin meie inimeste jaoks treeninguid, üritusi ja uusi ideid alati märkmikku kirjutades,” räägib treener.

Let it go

„Teine märkmik on see, kuhu ma kirjutan igal hommikul mitu lehekülge. Esimese lehekülje kirjutan enamasti rubriiki “Let it go,“ kuhu saavad kirja kõik rahutud mõtted, mida meil pole tegelikult vaja. Me ketrame neid, aga tegelikult ei vii need meid kuhugi,” räägib naine ja lisab, et kui tunded saab välja kirjutatud, tunneb ta kohe, kuidas palju kergem on olla! „Mu tööõpetuse õpetaja ütles ikka, et ega ükski hea uus asi ei saa tulla asemele, kui vana asi on ees. Nii on ka mõtetega.“

Wow in the now

Teine lehekülg on “WOW in the now” – ehk kõik, mis on äge ja hea just praegu. „Neil hetkedel mõtlen ka ise, et wow, päris palju on tehtud ja tunnen selle üle uhkust!“ jätkab Shalini.

Reach for the miracle

„Ning kolmas lehekülg on “Reach for the miracle” – seal kujutan ette päeva näiteks aasta pärast, ning mõni päev palun Universumilt natuke selgust mõnele teemale või ideele.”

[ux_banner height=”500px” bg=”1980″ bg_color=”rgb(255, 255, 255)” bg_overlay=”rgba(190, 190, 190, 0.2)”]

[text_box text_color=”dark” width=”40″ width__sm=”60″ position_x=”95″ position_y=”50″ text_align=”right”]

Kõige olulisemaks peab naine kirjutamise juures järjepidevust. „See on see hetk, kus ma olen endaga – kõige parem viis alustada päeva, tunnetada enda hingamist, mõtteid ja meeleolu – ning vastavalt sellele, mis meie peas toimub, saame seda ka ise muuta.”Kirjutamine on nagu vigade parandus – kui midagi läks ka pahasti, paned selle kirja ja plaani kohe kõrvale, kuidas nüüd edasi tegutseda. Enamasti ei ole elus midagi fataalset, on vaid meie mõttejõud ja teotahe.

[/text_box]

[/ux_banner]

Kirjutamine kui teraapia

Shalini sõnul on kirjutamisel on suur jõud – see annab rahu, selgust ja ägedat emotsiooni. „Mõnikord kirjutamise ajal, visualiseerides nii vaimselt kui füüsiliselt midagi uut juhtumas, tuleb ka tohutu energia- ja eufooriatunne.

Elu vigade parandus paberil

Kirjutamine on nagu vigade parandus – kui midagi läks ka pahasti, paned selle kirja ja plaani kohe kõrvale, kuidas nüüd edasi tegutseda. Enamasti ei ole elus midagi fataalset, on vaid meie mõttejõud ja teotahe. Kui oled plaani kirja pannud, ongi juba esimene samm tehtud ja kohe oled lähemal oma unistusele. Kui mul tekib mõni uus idee, lähen koju, kirjutan ja arvutan kohe kõik läbi ning vaatan, milline see idee märkmikus välja näeb.”

Millal on hea aeg kirjutamiseks

Shalini kirjutab enamasti hommikuti. „Hommikuti kirjutan oma hinge jaoks, igal õhtul aga päeva kokkuvõtte ja järgmise päeva plaani. Soovitan südamest kõigile: planeeriga oma päevad ära! Samuti selle, milliseid tööülesandeid millal teed – sa tunned kohe, kui palju ilusamaks kogu elu läheb,” soovitab tegus kaunitar.

„Kui päevik on täis, teen vahekokkuvõtte ja loen läbi, mida kirjutasin. Äkki on ripakil mõni hea idee, millele sel momendil polnud veel õiget kohta, aga nüüd on ideaalne hetk realiseerimiseks. Siis viskan ära ja liigun edasi!”

Mida kirjutamine annab

Shalini sõnul annab kirjutamine rahu, selgust või hoopiski energiat. “Või uue lootuse tunnet ja väikest viisi eufooriat, et midagi on valmimas,“ täiendab naine. „See on rituaal – hea õppimine järjepidev olemiseks. Just viimast ongi meil vaja enamikes eluvaldkondades. Kirjutamine pakub heas mõttes kannatlikkust ja töökust ning loomulikult ka elu tähistamist.

Kuidas sa saad häid harjumusi oma ellu tuua

Kui sa soovid erinevaid häid harjumusi enda ellu, mis aitavad sul olla oma tegevustes järjepidev ja fokusseeritum, siis tule LIITU minu “Naiselikult vormi” programmiga, kus jagan IGA nädal täpseid juhiseid, kuidas saavutada koht, kus oled rahul enda, teiste ja eluga.

Online-programm ” Naiselikult vormi” keskendub KOLMELE valdkonnale:

1. Täispikad videotreeningud
2. Toitumisnipid ja videoloengud
3. Head harjumused ja naiselikud soovitused 

[button text=”VAATA LÄHEMALT” radius=”99″ link=”https://gracefit.ee/naiselikult-vormi/” target=”_blank”]