Naiselik soovitus - Päeviku kirjutamine

Planeeri oma elu vastavalt tsüklile

Sellel kuul pühendame me palju aega kirjutamisele: naiselikule planeerimisele, lahti laskmisele, tänulikkusele ja unistamisele – nii oma energia kui aja suhtes. Iga nädal annan sulle erinevaid ideid, mida ja kuidas kirjutada. Kuu lõpuks leiad sina enda lemmikud ja jätkad sellega, mis sind just täna kõnetab. 

Päeva või nädalaplaanide tegemise asemel püüame vaadata esmalt eesolevat kuud, oma tsüklit ja siis läheme detailsemaks. Õpime, et meil on nüüd terve kuu asjade planeerimiseks mitte vaid nädal või 1 päev.

Võta lahti oma terve kuu kalender ja proovi planeerida oma nädalaid võttes arvesse uusi teadmisi tsükli faasidest. Selline lähenemine elule võtab ära meilt pinge, et me peame tegema  kõike korraga. Sa hakkad mõistma, et sul pole ainult 1 päev nendeks tegevusteks, vaid terve kuu. Omast kogemusest julgen öelda, et sa saad tehtud rohkem ja seda kõike nautides.

01

Mõtle läbi oma järgmise kuu ülesanded ja tegevused (sa ei pea minema väga detailseks, aga mõtle läbi üldine plaan). Näiteks millal on sul olulisemad (töö)kohustused, millal süvenemise/koristamise aeg, millal sotsiaalne aeg, väljasõidud jne.

02

Kirjuta üles detailsem nädalaplaan ajale, kus sa hetkel oled ja vaata ka järgnevaid nädalaid.

03

Vaata kalendrist, millal sa oled millises faasis ja planeeri oma nädala ülesanded vastavalt sellele. Näiteks planeeri sotsiaalsed sündmused sinna, kus sul on energiat; suuremad kappide koristused sügisesse, vürtsisemad töövestlused ovulatsiooni jne. Aja jooksul sa näed ja tunnetad, milline tsükli energia ja iseloom sobib kokku vastava ülesande ja tegevusega.

Kui sa ei saa asju planeerida vastavalt oma tsüklile, siis nagu rääkisime – see on ka igati normaalne, kuid planeeri ette siis pärast endale taastumiseks/puhkamiseks aega. Sellisel viisil hoiad sa oma vaimse ja hormonaalse tervise siiski tervena.

Teadvusta, et kui miski ei tundu õige, siis see võib olla suuresti põhjustatud just sellest, et oled oma faasis hoopis teises kohas ja sinu tegevus pole sellele loomuomane.

Sellisel viisil sa vabastad ennast koheselt stressist teha ära kõik korraga, sest sa näed, et need ülesanded ei jää tegemata, vaid nende jaoks on mingi muu ideaalne aeg.

Dialoog iseendaga

See nädal siseneme äärmiselt põnevasse maailma ja harjumuse loomisesse – päeviku kirjutamine. See on olnud Mannaterade üks väljakutsuvamaid, aga ka lemmikumaid tegevusi.

Enesega kontakti saavutamiseks ja selginemiseks tuleb automaatsetest argitegevustest korraks välja astuda: jalutada, mõelda, kirjutada, reisida, kunsti vaadata, ilu luua. Võtta aega. Julgeda küsida ja vastata.

Kirjutamisel on suur jõud, see aitab lahti lasta. See annab rahu, selgust ja ägedat emotsiooni. Ma olen viimased aastad olnud väga suur päevikusse kirjutaja – kirjutan sellest, mis päeval toimus, mis mulle ei meeldinud ja millised on mu soovid. Mul on alati 2 märkmikku:

  1. Esimene märkmik on kõikide tööga seonduvatele teemadele. Mõtlen ja planeerin nädalaid, treeninguid, üritusi ja uusi ideid kirjutades märkmikku. See on ka üks asi, mis on mul ALATI kodust välja minnes kotis 🙂 Siia kirjutan õhtuti päeva kokkuvõtte (kui soovin järge pidada, kas võtan vitamiine, teen trenni jne) ja teen alati järgmise päeva plaani.

  2. Teise märkmikku kirjutan ma iga hommik 3 erinevat kategooriat (3 lehekülge) oma hinge jaoks:

esimene lehekülg

Lahti laskmine

Kõik rahutud ja ketravad mõtted, mis tegelikult ei vii meid kuhugi. Kõik suured ja väikesed asjad, mis istuvad sul kuskil kuklas ja käivad natukene närvidele. Kui selle saab välja, tunned kohe, kuidas on nii palju kergem olla. Mu tööõpetuse õpetaja ütles ikka, et ega ükski hea uus asi ei saa tulla asemele, kui vana asi on ees. Nii on ka mõtetega.​

Teine lehekülg

“WOW in the now”

Teine lehekülg on vägev – kõik, mis on äge ja hea just praegu. Selline tähistamise osa – just selle unustame me sageli ära. ☯ “Reach for the miracle” – kolmas lehekülg läheb visualiseerimisele. Mõni päev kujutan ette täpselt ühe päeva näiteks aasta pärast, mõni päev palun Universumilt natukene selgust mõnele teemale või ideele.​

kolmas lehekülg

Vigade parandus

Kirjutamine on nagu vigade parandus – kui ka midagi läks pahasti, siis paned selle kirja ja kohe plaani kõrvale, kuidas ma nüüd edasi teen. Enamasti elus ei ole midagi fataalset, on vaid meie enda mõttejõud ja teotahe. Kui oled joonistanud uue plaani märkmikku siis ongi juba esimene samm tehtud, sa oled kohe lähemal oma unistusele. Kui mul tuleb mõni uus idee, siis ma sageli tulen koju ja kirjutan, arvutan kohe kõik läbi. Vaatan, milline see idee välja näeb märkmikus.

Sinu ülesanne

  • Kui sul veel ei ole, siis mine raamatupoodi, varu endale aega ja vali endale täpselt SEE ÕIGE päevik. Osta endale täpselt see õige pastakas ka. 
  • Tule koju ja pane mängima “Dialoog iseendaga” muusikalist. Panin sulle kokku oma lemmiku pianisti Ludovico Einaudi parimad teosed.

Alusta dialoogi iseendaga

 

Ära unusta, et oma päevikusse võid sa kirjutada kõike – isegi, kui see tundub sulle maailma piinlikum. Kui on päevi, ole vihane, ole (armu)kade, ole nõrk, ole tugev. Ja siis läbi kirjutamise liigu läbi nende emotsioonide, haruta lahti need pusad ja pane päevik kinni alati kergema hingamise, parema enesetundega. 

Selles ongi see mõte – päevikus ei eksisteeri teiste pilke ja hinnangu ega ka mingisugust mainet või maske. Ole toored ja ole haavatav. Ole aus endaga ja kui vaja siis aeg-ajalt lausa ebamugavalt aus. Just see praktika – ausus enda vastu – viib sind alati sinu päris soovide ja vastusteni. Päris sinuni, keda ma just siin programmis õpimegi tundma. 

See on see hetk, kus sa oled endaga – kui sa kirjutad hommikuti, siis see annab sulle hea tooni terveks päevaks. Kui sa kirjutad enne magama minekut, uinud sa heade mõtetega. Mõni mannatera on öelnud, et kirjutab päevikut lõuna ajal, üksinda kohvi juues. tunnetada enda hingamist, mõtteid ja meeleolu – ning vastavalt sellele, mis meie peas toimub, saad seda siis ka ise muuta.

Ning viimaks – püüa olla kirjutamise juures järjepidev. Tee näiteks kuuridena – 1 nädal, 1 kuu, 3 kuud. Ajapikku hakkad sa tunnetama, kui palju ja kui tihedalt sa vajad kirjutamist. 

Ilusat ausat olemist päris enda vastu,